Kerékpártúra - Nagykeresztúr Krakkópuszta,

testnevelő tanár beszámolója

Galéria

Első nap

A kerékpár túra résztvevői reggel 8 órakor gyülekeztek az iskola előtt. A kerékpárok kiosztása után a csapat két tanár vezetésével elindult a szálláshelyre, Krakkó pusztára. A tanulók úti csomagját a harmadik kísérő kolléga autóval vitte a tanulók után. A megérkezés után a szálláshelyek elfoglalása következett. A tanulók többsége a tó melletti faházakban kapott szállást, míg 6 tanuló a központi nagy épületben. A kipakolás után az ebéd elfogyasztása következett. Egy kis pihenő után nekivágott a csapat a délutáni túrának. Elkerekeztek a sztúpáig, és vissza. Többen is jól elfáradtak. A korai vacsora elfogyasztása után a vendéglátós tanulók a tanárnő segítségével bográcsban slambucot készítettek, melyet a hangulatos tábortűz mellett fogyasztottak el.

A második napon az időjárás miatt az elképzelt programon változtatni kellett. Sajnos reggeltől délután egy óráig esett az eső. A reggeli elfogyasztása után többen még pihentek egy kicsit. A pihenés után meglátogattuk a közelben található lovas tanyát, ahol a bátrabbak ki is próbálhatták a lovaglást. Amikor elállt az eső magunkhoz vettük az ebédcsomagunkat és a tervezett hosszú túra helyett egy rövidebb útra vállalkoztunk. Engedélyt kaptunk a közelben lévő Lucfalvai halastóhoz való belépésre. A tó partján a gyerekek elfogyasztották az ebédjüket, majd továbbindultunk Lucfalvára, ahol az egyik tanár kollégánk vendégül látta a kis csapatunkat. A táborba való visszatérés után tettünk egy rövid sétát a közelben található vadász leshez, ahonnan csodálatok kilátás nyílt a vidékre. Visszaérve sportversenyeket szerveztünk a tanulóknak. Igénybe vettük a kötélpályát, röplabdáztunk, kiütőst játszottunk és rögtönzött lábtenisz bajnokságot szerveztünk. A vacsorára készített finom pizza után beszélgetésre és filmvetítésre került sor.

A harmadik napon a reggeli elfogyasztása után a tanulók összepakolták a csomagjaikat, rendbe tették a szobáikat és elindult a túra visszafelé. Az idő jó volt, így a tervezett program szerint Kazár érintésével jötték a gyerekek haza. Kazáron megtekintették a Tájházat, a Baba Múzeumot és a Vasaló Múzeumot. A tanulók csomagját visszafelé is autóval szállítottuk. A tanulók 15 óra körül értek az iskolához, ahol lepakoltuk a kerékpárokat és élményekkel telve elindultak a tanulók haza.